Log In

Sony non è passata ad un solo Top di gamma l’anno

Di Sony si sta dicendo di tutto e di più nelle ultime settimane, da chiusure e vendite prontamente smentite fino a strategie di mercato male interpretate.

Sony Xperia Z3 Compact Smartphone, 16 GB, Nero [Italia]-Nano Sim

Fino ad oggi eravamo tutti convinti che Sony avesse abbandonato la strategia inutile dei 2 top di gamma l’anno per passare ad una più “umana” di un Top di gamma ogni 12 mesi circa, Sony stessa oggi ci dice che non è proprio così.

Sony Mobile, per voce di Pierre Perron dice che le cose sono si cambiate, ma non si è mai parlato di 12 mesi, semplicemente i prodotti d’ora in avanti usciranno SOLO quando saranno pronti, lanciare un prodotto tanto per lanciarlo non ha più senso, e il pessimo 2014 lo dimostra, la parola d’ordine d’ora in avanti è “Ottimizzazione” non che Sony ne abbia bisogno, quasi tutti gli Xperia sono sempre molto stabili e veloci ma Sony vuole andare oltre.

Continueremo a produrre hardware il più perfetto possibile ma non possiamo più fermarci solo a quello

Il futuro prossimo di Sony sarà quindi proiettato verso l’esperienza utente e verso prodotti mirati ad una specifica fascia di prezzo per poterla “Aggredire” meglio, si veda Xperia E4/E4g e Xperia M4 Aqua che al momento sono fra i migliori dispositivi delle rispettive fasce di mercato.

Sony Xperia Z3 Smartphone, 16 GB, Nero [Italia]

Ultimo ma non ultimo, non abbiamo visto Xperia Z4 al MWC 2015, non tanto per una strategia di mercato ma quanto perchè la serie Xperia Z3 sta vendendo molto oltre le aspettative di Sony, con il Sony Xperia Z3 Compact che potrebbe candidarsi come uno dei dispositivi più venduti della storia di Sony Mobile, proprio per questo non ha senso cambiare dei prodotti che funzionano e che rischiano di finire “dimenticati” presto dalla massa.

Di seguito le dichiarazioni di due dirigenti Sony riguardo a questo argomento.

Tim Harrison – Sony Mobile’s Vice President, Global Communications & PR

“Z4 is the next-generation of product that we’ll be announcing. No, we haven’t [moved to a more traditional 12 month product cycle]. As a general rule you will see some adjustment to the way we phase our products, but we’re certainly not going to offer any specific details as to when we are going to bring our next products, beyond these, at this stage.”

“We haven’t always announced a smartphone at MWC, sometimes we phase it and we’ll have a smartphone or a tablet. This year we really wanted the emphasis on our story at MWC to be around expanding the mid-range offer and broadening the mid-range and obviously bringing in a super premium tablet as well. It’s more a case of phasing the products in than anything else.”

“At IFA we announced three Z3 series products, the full sized smartphone, the Compact and the Compact Tablet. These are doing really well in the market and there is still quite a considerable amount of interest in those particular products and since we’ve announced them, we’ve updated a number of features. We’ve introduced Remote Play, there are more camera themes and there are more camera apps.”

Pierre Perron – Vice President Sony Mobile Western Europe

“I don’t think this is whether we should or shouldn’t be announcing products. It’s leading to the fact that the company is focusing more on the consumer experience as opposed to just launching [a device] for the sake of launching, so you’ll see this major change in our strategy.”

“The innovation is not so much about launching and announcing a flagship with more and more megapixels and so on, it’s about how can you make consumers’ lives more innovative and more relevant as we go forward. This is what it’s all about. We are focusing on bringing what is unique to the brand, bringing this content element into our proposition, such as Sony (Xperia) Lounge. This is what you need to understand. We will continue to launch beautiful hardware but it’s not the only thing anymore.”

“The story is beyond that. It’s whether you are expanding consumer experience beyond a technology standpoint, making sure these experiences are available to as many consumers as soon as possible, even those who bought products six months ago.”

 

Via

Tagged under
%d blogger hanno fatto clic su Mi Piace per questo: